Tο αεροπλανοφόρο «Χάρι Τρούμαν» Στη Σούδα !! - iraklio24

Post Top Ad




.

Μήνυμα από την ομάδα του irakllio24.blogspot.com ...

Βασιζόμαστε στη διαφήμιση, προκειμένου να σας παρέχουμε δωρεάν περιεχόμενο!

Κάνοντας κλικ οπουδήποτε σε αυτήν τη σελίδα η κάνοντας μια κοινοποίηση μας βοηθάτε να συνεχίσουμε το έργο μας ...... Ευχαριστούμε !!




Tο αεροπλανοφόρο «Χάρι Τρούμαν» Στη Σούδα !!

Στη Σούδα το αεροπλανοφόρο «Χάρι Τρούμαν» | in.gr
Το πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο θα παραμείνει στη βάση της Κρήτης μέχρι τις 28 Μαΐου
Στο Μαράθι των Χανίων βρίσκεται το αμερικανικό πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο «Χάρι Τρούμαν» και θα παραμείνει στην βάση τη Σούδας έως και τις 28 Μαΐου.
To πλοίο «έδεσε» στη Σούδα, στην προβλήτα Κ-14 με την βοήθεια ρυμουλκών.
Κάθε φορά που οι Αμερικανοί έρχονται με τα αεροπλανοφόρα τους στη Σούδα, η οικονομική και τουριστική ζωή των Χανίων παίρνει τα πάνω της. Το συνάλλαγμα που αφήνουν οι αμερικανοί αξιωματικοί ναύτες και αεροπόροι είναι σημαντικό.
Αλλά μη νομίζετε πως οι Αμερικανοί στέλνουν τα αεροπλανοφόρα τους στη Σούδα μόνον για να ανάπαυση των πληρωμάτων τους. Στη Σούδα τα εκπαιδεύουν παράλληλα. Τι είδους εκπαίδευση; Σε αντιτρομοκρατικές δράσεις, σε εξουδετέρωση υπόπτου / αντικειμένων και ασκήσεις ναυτικής αποτροπής.

Η απόρρητη προβλήτα Κ-14

Αποτέλεσμα εικόνας για αεροπλανοφόρο «Χάρι Τρούμαν»

Κάθε πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο ή ακόμα πυρηνοκίνητο υποβρύχιο που ελλιμενίζεται στη Σούδα «δένει» στο «Κρηπίδωμα Κ-14» (ή Προβλήτα Κ-14).
Πρόκειται για μια καλά φρουρούμενη προβλήτα, βάθους 14 μέτρων (σ.σ. τα συμβατικά πολεμικά πλοία συνήθως χρησιμοποιούν προβλήτες βάθους πέντε μέτρων), η οποία κατασκευάστηκε για χρήση του ΝΑΤΟ, πλην όμως το 1990, επί κυβερνήσεως Κωνσταντίνου Μητσοτάκη (και με τη δικαιολογία της έλευσης στην Κρήτη του προέδρου Μπους), ανέλαβαν τον εκσυγχρονισμό και την ανακατασκευή της καταβάλλοντας το 94% των εξόδων.
Το υπόλοιπο 6% των εξόδων κατέβαλαν το ΝΑΤΟ και η ελληνική κυβέρνηση. Δηλαδή το ΝΑΤΟ έδωσε στην ελληνική κυβέρνηση 2,5 εκατ. δολάρια για αναβάθμιση του κρηπιδώματος.
Από τότε το «Κρηπίδωμα Κ-14» ανήκει ουσιαστικά στους Αμερικανούς, οι οποίοι είναι αυτοί που παραχωρούν άδεια για ελλιμενισμό οποιουδήποτε άλλου νατοϊκού σκάφους. Για παράδειγμα, εάν θελήσει να ελλημενισθεί στη Σούδα το πυρηνοκίνητο γαλλικό αεροπλανοφόρο Σαρλ Ντε Γκωλ, θα ζητήσει άδεια από τους Αμερικανούς.
Αποτέλεσμα εικόνας για αεροπλανοφόρο «Χάρι Τρούμαν»

Το μήκος του «Κρηπιδωματος Κ-14» υπολογίζεται περίπου στα 300 μέτρα και το πλάτος του στα 100 μέτρα. Αυτό το στοιχείο προσφέρει συγκριτικό πλεονέκτημα στη Σούδα, καθώς πρόκειται για τη μοναδική τέτοια εγκατάσταση στη Μεσόγειο. Τα εγκαίνια της προβλήτας έγιναν κατά τη διάρκεια της επιχείρησης «Σοκ και Δέος» στο Ιράκ με τη φιλοξενία 16 υποβρυχίων.

Το αεροπλανοφόρο Τρούμαν

Με ύψος όσο ένα 24όροφο κτίριο και όγκο που προκαλεί δέος, το USS Harry S. Truman (CVN-75), όπως είναι η πλήρης ονομασία του, αποτελεί ουσιαστικά μια πλωτή αεροπορική βάση με ισχυρότατη δύναμη πυρός. Ανάμεσα στους πυραύλους που φέρει είναι και οι Τόμαχωκ.
Ναυπηγήθηκε το 1996 στο Νόρφολκ της Βιρτζίνια, δύο χρόνια μετά εντάχθηκε στον 6ο στόλο και από τότε εκτελεί αποστολές στην περιοχή της Μεσογείου και του Περσικού κόλπου. Τελευταίως πήρε μέρος στους βομβαρδισμούς της Συρίας.
Είναι της κλάσεως Νίμιτζ και έχει εκτόπισμα 90.000 τόνων, κινείται με 4 προπέλες ταχύτητας 30 κόμβων και με δύναμη, που δίνουν οι δύο πυρηνικοί του αντιδραστήρες. Το μήκος του αγγίζει τα 333 μέτρα, το πλάτος του 78 και το ύψος του φτάνει τα 74 μέτρα ενώ η έκταση του καταστρώματος του ξεπερνά τα 4.5 στρέμματα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το «Χάρι Τρούμαν» μπορεί να «χωρέσει» έως και 90 μαχητικά αεροσκάφη πάνω του, ενώ το κόστος του ξεπέρασε τα 4,5 δισ. δολάρια.



.

.